JPaul looking for info on parents during WWII
#11

Bonjour JPaul!

 

(...)

 

I thought your parents, that had the Waldbrol experience, were deceased. Is there a chance they are alive and living in Paris?

 

Au Voir,

Jean

 

My parents ( and me, when i have been children, before) are living in Paris. But there are deceased ( my mother in 1976 and my father 1980). I have not very complement for what in Waldbrol where arrived US Army in April 1945. If somebody have ....

 

That you see : I write little in english and it is difficult to me speak and understand ....j'essaie !

 

Sorry,

 

JPaul

Reply
#12

JPaul you did very good.

 

I will make my questions short and only a few at a time which might stir memories that you have not thought about for a long time.

 

Did your parents ever mention Siegburg?

 

or an Abbey high on a hill?

 

or wounded prisoners?

 

or how they got to their job - walking or ? And how far away it was from where they slept?

 

How long were they prisoners?

 

How did they get caught?

 

Oh well I tried to keep it short, I have so many questions I want to ask, so maybe it is best to only answer one question at a time.

 

Au Voir,

Jean

Reply
#13

Translated for you JPaul. JPaul, s'il vous plaît écrivez vos réponses en français, et je vais traduire pour vous. Plus facile pour vous!

 

 

JPaul vous avez fait très bien.

 

Je ferai mes questions courtes et seulement quelques-uns à un moment qui pourrait remuer les souvenirs que vous n'avez pas pensé depuis longtemps.

 

Vos parents mentionnent jamais Siegburg?

 

ou une grande abbaye sur une colline?

 

ou prisonniers blessés?

 

ou comment ils sont arrivés à leur travail - ou marche? Et à quelle distance il était, d'où ils dormaient?

 

Combien de temps étaient-ils détenus?

 

Comment se sont-ils pris?

 

Eh bien j'ai essayé d'être bref, j'ai tellement de questions que je veux poser, alors peut-être qu'il est préférable de ne répondre à une question à la fois.

 

Au voir

Jean

Marion J Chard
Proud Daughter of Walter (Monday) Poniedzialek
540th Engineer Combat Regiment, 2833rd Bn, H&S Co, 4th Platoon
There's "No Bridge Too Far"
Reply
#14

Oh, Marion, I am so apologetic, after I posted I realized that what I wrote would have to be translated. Please forgive me, I know how busy you are!

 

I was hopeful I could one day go and see him and discuss the type of things that might cause old memories that he has to be stirred up.

 

I think what he wants to know is that it was the 78th Division that liberated the prisoners. And I have to go back to my notes but I am pretty confident they eventually moved on as another Division moved in.

 

More later, and again Thank you! and I will be very careful in the future,

 

Jean

Reply
#15

Not a problem. That is why I am here. It's nice to be needed. LOL!

Marion J Chard
Proud Daughter of Walter (Monday) Poniedzialek
540th Engineer Combat Regiment, 2833rd Bn, H&S Co, 4th Platoon
There's "No Bridge Too Far"
Reply
#16

Translated for you JPaul. JPaul, s'il vous plaît écrivez vos réponses en français, et je vais traduire pour vous. Plus facile pour vous!

 

 

Merci Marion vous êtes vraiment sympathique.

 

Pour répondre à Jean : Effectivement je pense que c'est bien la 78ème Division de l'armée US qui a libéré Waldbrol, mais s'il y avait d'autres détails afin de savoir comment cela s'est passé : le jour, les circonstances, le nombre de soldats, etc...

(Je ferai mes questions courtes et seulement quelques-uns à un moment qui pourrait remuer les souvenirs que vous n'avez pas pensé depuis longtemps).

 

Vos parents mentionnent jamais Siegburg? : Non, je n'ai jamais entendu parler de cette ville

 

ou une grande abbaye sur une colline? Je ne sais pas

 

ou prisonniers blessés? Je ne sais pas, mais Il y avait un hôpital civil allemand à Waldbol, ma mère y fut ( mal) "soignée" à la fin de la guerre. Cet hôpital n'existe plus.

 

ou comment ils sont arrivés à leur travail - ou marche? Et à quelle distance il était, d'où ils dormaient? Mon père et les autres soldats français prisonniers dormaient dans des baraques en bois à côté de l'usine de Karl Barth qui fabriquait des objets en cuir pour l'armée allemande ( sacoches pour pistolet etc...) .

Ma mère et les autres femmes déportées vivaient aussi dans des baraques en bois près de l'usine où elles faisaient des vêtements pour l’armée allemande.

 

Combien de temps étaient-ils détenus? Mon père de Juin 1941 à 1945. Fait prisonnier en France, puis la Belgique, Cologne ( Koln) et ensuite Waldbrol.

Ma mère de Janvier 1941 à 1945. D'abord déportée à Wuppertal, elle s'est échappée lors du bombardement de cette ville, fut reprise par les allemands en Pologne et ramenée ensuite à Waldbrol jusqu'en 1945.

 

Comment se sont-ils pris? Pourquoi faire ? SVP...je ne comprends pas le sens de la question

 

 

A votre disposition, si je peux répondre à vos questions et espérant en connaître un peu plus sur l'Armée Américaine en cette fin de guerre en Allemagne.

 

JPaul.

Reply
#17

Thank you so much - JPaul and Marion. I will use my Google translate and see what I come up with.

 

Jean

Reply
#18

En ce jour du 8 mai 2014, Merci à tous les soldats américains venus sur le sol d'Europe il y a 70 ans pour arrêter la guerre. En souvenir de leurs mérites et de leurs sacrifices pour la liberté.

 

JPaul

Reply
#19

Yes, May 8th. A great day in Europe and the entire world, in 1945.

Marion J Chard
Proud Daughter of Walter (Monday) Poniedzialek
540th Engineer Combat Regiment, 2833rd Bn, H&S Co, 4th Platoon
There's "No Bridge Too Far"
Reply
#20

L'usine de Karl Barth a été démolie en 2003, peut-être tu es intéressé aux derniers photos: www.waldbroel.de/waldbroel-prortrait/sonstige/abriss-der-industriebrache-karl-barthfabrik/

 

Christoph

 

Mon navigateur rend des problèmes Avec des liens :-(

Reply


Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  info about 351st engineers general service haitian93 2 4,711 05-15-2019, 12:28 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Info 133rd combat engineers battalion Benrist 10 12,033 06-18-2018, 07:34 PM
Last Post: mollymgen
  Info on Tech 4 Edward L Kelly New Guinea WWII KAYOK 3 4,595 02-11-2018, 08:29 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Restoring a '44 gmc from 276th engineers/remagen bridge. Any info pics please Caretaker 1 3,101 09-07-2017, 12:03 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Info - Charles U Culmer Enrico 18 16,393 09-27-2016, 06:42 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Info on 253rd Engr Combat BN tiamariawithkaz 3 6,646 04-15-2015, 01:01 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Looking for 97th Inf Div info Walt's Daughter 6 8,089 11-01-2014, 09:25 AM
Last Post: Walt's Daughter
  Searching for info on Jerry Warren from Grand Rapids, Michigan James Burton 9 8,048 10-30-2014, 11:17 AM
Last Post: Walt's Daughter
  I have info and a picture for Howard Wolham James Burton 1 2,696 10-29-2014, 11:25 PM
Last Post: Walt's Daughter
  Help on WW-2 Port Repair Ships - Any and all info appreciated! Sue 2 3,390 12-14-2013, 06:50 AM
Last Post: colinhotham



Users browsing this thread: 1 Guest(s)